Tuesday, November 6, 2018

###ဆႏၵရာဂကိုပယ္ေဖ်ာက္နိုင္ေသာ###
       **********************
@လွလွပပေလးျမင္လိုက္ေတာ့ၾကည့္ေကာင္းလိုက္တာလို႔သာယာတဲ႔သေဘာေလးျဖစ္လာတယ္
>ဆက္ၾကည့္ေနျမင္ေနရတာကိုစိတ္ထဲၾကည္နူးနွစ္သက္ေနျပန္တယ္

@အသံခ်ိဳလြင္သာသာၾကားရျပန္ေတာ့နားေထာင္ေကာင္းတဲ႔သေဘာေလးျဖစ္လာတယ္
>ဆက္နားေထာင္ေနေတာ့စိတ္ထဲၾကည္နူးနွစ္သက္သာယာေနျပန္တယ္

@အနံ႕အရသာထိကိုင္စရာေတြးစရာေတြမွာလည္းဒီအတိုင္းပဲ။
>အားလုံးဟာတစ္သေဘာထည္းပဲျဖစ္တယ္
>>အမ်ားႀကီးမဟုတ္ဘူး
>>>ထိေတြ႕စရာေျခာက္မ်ိဳးပဲ
>>>>ဒီထက္မပိုသလိုဒီထက္လည္းမေလ်ာ့ဘူး
>>>>>ေျခာက္မ်ိဳးကလည္းျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္းမွာအာရုံကိုသိတဲ႔စိတ္တစ္လုံးအျဖစ္သာထင္ရွားျဖစ္တယ္
>>>>>>ထိုအာရုံသိစိတ္ေၾကာင့္ယွဉ္ဖက္သညာေဝဒနာသေဘာေတြျဖစ္ၾကတယ္

#ထိုေဝဒနာကိုသင္တို႔အနိစၥေတာဒုကၡေတာအနတၲေတာဟုရွဳျမင္ရမည္
***ဘာေၾကာင့္ဘုရားရွင္ထိုကဲ႔သို႔ရွဳျမင္ခိုင္းပါသနည္း

@သုခေဝဒနာ၏သာယာဖြယ္သေဘာ၌စြဲယူခံစားလ်က္အာရုံ၌တပ္မက္ကပ္ၿငိမွဳတဏွာသည္ဆႏၵရာဂကိုပြားေစေလ၏။

@ထိုသုခေဝဒနာသေဘာကိုငါခံစား၏ဟုအတၲျဖင့္နွလုံးသြင္းရွဳျမင္ျခင္းသည္ဆႏၵရာဂ၏တိုးပြားေၾကာင္းပင္တည္း။

#ဗုဒၶညႊန္ေတာ္မူသည့္အတိုင္း
ျမင္အပ္ၾကားအပ္အရပ္ရပ္၌အာရုံေပးဝတၳဳတို႔အေပၚတြင္လိုက္ပါစြဲယူျခင္းမဟုတ္မူပဲ
*အာရုံသိစိတ္တို႔ႏွင့္ယွဉ္ျဖစ္သည့္သညာ၏သေဘာေဝဒနာ၏သေဘာတို႔ကို"သတိ"ျဖင့္စူးစိုက္ရွဳျမင္အပ္သည္ရွိေသာ္
***အနိစၥ(မရွိေတာ့ျခင္း/ေပ်ာက္ပ်က္သြားျခင္း)ကိုသိျမင္ရေပမည္။

#အဘယ္၌ေပ်ာက္ပ်က္သြားပါသနည္း ? ? ?
***ျမင္သိစိတ္ၾကားသိစိတ္တို႔နွင့္ယွဉ္ျဖစ္သည့္သညာသေဘာေဝဒနာသေဘာတို႔သည္ေစတသိက္မ်ားအျဖစ္စိတ္မွာသာယွဉ္ျဖစ္သျဖင့္
>မေနာဝိညာဏဓါတုယာဟုေဟာညႊန္အပ္ေသာအာရုံသိစိတ္တို႔၏ဆုံခ်က္အတြင္းသေဘာအဇၩတၲကိုေသခ်ာစူးစိုက္သတိျပဳရွဳျမင္အပ္သည္ရွိေသာ္အာရုံသိစိတ္တို႔၏ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျခင္းကိုသာသိျမင္ရေလသည္။
***သတိျဖင့္မေနာဝိညာဏဓါတ္အားစူးစိုက္ရွဳျမင္အားေကာင္းေလေသာ္ထိုမ်က္စိနားတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚေလသမ်ွအာရုံသိစိတ္သေဘာမ်ားသည္ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သက္သက္အနွစ္မဲ႔သုညာဂါရသုံးမရသည့္သေဘာမ်ွသာျဖစ္ေၾကာင္းသိျမင္ေလ၏။
***ထိုအသိအျမင္အားႀကီးေလေသာ္ဆိုဖြယ္မရွိေသာထိုေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ဆုံးေနျခင္းမ်ား၏သေဘာအမွန္သည္ခ်ဳပ္ေနျခင္းၿငိမ္းေနျခင္းတည္းဟူေသာသေဘာတရားႀကီးဧကန္တည္ရွိေနျခင္းကိုညႊန္ျပေနသည္သာျဖစ္သည့္အတြက္>ဥပနိႆယအားႀကီးစြာပကတိခ်ဳပ္ၿငိမ္းေနမွဳအားသိျမင္လ်က္သက္ဝင္မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားနိုင္ေလ၏။

#ထိုသေဘာသို႔သက္ဝင္လ်က္သိျမင္ေနျခင္း၌
*အာရုံေျခာက္ပါးစိတ္တို႔ခ်ဳပ္ေနေလ၏။
***အာရုံေျခာက္ပါးစိတ္တို႔ကိုမွီ၍ျဖစ္ရသည့္အာရုံ၌ကပ္ၿငိမွဳတဏွာသည္မေပၚေသာအားျဖင့္ခ်ဳပ္ေနေလ၏။
***အာရုံ၌ကပ္ၿငိမွဳတဏွာသည္မေပၚေသာအားျဖင့္ခ်ဳပ္ေနေသာေၾကာင့္ကာမဂုဏ္တို႔၌နွစ္သက္ျခင္းအလိုရွိျခင္းဆႏၵရာဂသည္ဆိုဖြယ္မရွိကင္းေနေလ၏။

#ဤသို႔အားျဖင့္ထိုသေဘာ၌မေမ့မေလ်ာ့ေသာ"သတိ"ျဖင့္ျပည့္စုံသူသည္
*ဆႏၵရာဂကိုပယ္ေဖ်ာက္နိုင္ေသာၿငိမ္းေအးမွဳနိဗၺာန္သည္ေရြ႕ေလ်ာျခင္းမရွိဟုသိျမင္သည္သာတည္း။       ။

        #ေမတၲာအားျဖင့္သာ
   ______***********_______

###ေဟမကမာဏဝပုစၧာ

၁ဝ၉၁။ (ေဟမကသည္ ဤသို႔ ေမးေလွ်ာက္၏) -

ေဂါတမဘုရား၏ သာသနာေတာ္ မေပၚေသးမီ ေရွးအခါ က အၾကင္ဆရာတို႔သည္ ဤသို႔ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ၊ ဤသို႔ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု အကြၽႏု္ပ္အား (မိမိတို႔အယူအဆကို) ေျပာၾကားၾကပါကုန္၏။ (ထိုသူတို႔၏) ထိုအလံုးစံုေသာ စကားသည္ တစ္ဆင့္ ၾကားကာမွ်သာတည္း၊ ထိုအလံုးစံုသည္ ကာမဝိတက္စသည္ကိုသာပြါးေစႏိုင္၏။ အကြၽႏု္ပ္သည္ ထိုအယူတို႔၌မႏွစ္သက္ႏိုင္ပါ။ (၁)

၁ဝ၉၂။ ျမတ္စြာဘုရား အၾကင္တရားကို သိ၍ ေအာက္ေမ့မႈ 'သတိ' ရွိလ်က္ က်င့္သူသည္ ေလာက၌ ကပ္ၿငိမႈ 'တဏွာ'ကို လြန္ေျမာက္ရာ၏။ တပ္မက္မႈ 'တဏွာ'ကို ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ထိုတရားကို အသွ်င္ဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္အား ေဟာၾကား ေတာ္မူပါေလာ့။ (၂)

၁ဝ၉၃။ ေဟမက ဤေလာက၌ ခ်စ္ဖြယ္သေဘာရွိကုန္ေသာ ျမင္ရ ၾကားရ ေရာက္ရသိရေသာ အာ႐ံုေျခာက္ပါး တရားတို႔၌ အလြန္တပ္စြန္းမႈ 'ဆႏၵရာဂ'ကို ပယ္ေဖ်ာက္ႏိုင္ေသာ ၿငိမ္းေအးရာ နိဗၺာန္သည္ ေရြ႕ေလ်ာျခင္း မရွိ။ (၃)

၁ဝ၉၄။ ေအာက္ေမ့မႈ 'သတိ' ရွိၾကေသာ အၾကင္သူတို႔သည္ ထိုနိဗၺာန္ကို သိေသာေၾကာင့္ တရားကို ျမင္ၿပီးသူ (ကိေလသာမီး) ၿငိမ္းေအးၿပီးသူတို႔ ျဖစ္ကုန္၏။ ထိုသူတို႔သည္ အခါ ခပ္သိမ္း (ကိေလသာမွ) ၿငိမ္းကုန္သည္ျဖစ္၍ ေလာက၌ ကပ္ၿငိမႈ 'တဏွာ'ကို လြန္ေျမာက္ကုန္၏။ (၄)

ရွစ္ခုေျမာက္ ေဟမကမာဏဝပုစၧာ ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment

###ထိုနိဗၺာန္သည္ရွိသည္သာတည္း###         *********************** #ကိုယ္တိုင္ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္သိျမင္မွသာလ်င္သေဘာက်နိုင္ပါလိမ့္မည္။ *မွန္းဆ၍လည...