Tuesday, November 6, 2018

###မေနာဝိညာဏဓာတ္အထူးသိတတ္​ေသာစိတ္​###
      ****************
@#မ်က္​စိ၊နား၊နွာ၊လ်ွာ၊ကိုယ္​စတဲ့အၾကည္​ဓာတ္​ငါးမ်ိဳးကမွန္​လိုအရိပ္​ထင္​ေပးရုံေလးထင္​ေပးလိုက္​ၾကပါတယ္​။
>>အဲဒီမွာအဆင္​းပုံရိပ္​၊အသံပုံရိပ္​၊အနံ႔ပုံရိပ္​၊အရသာပုံရိပ္​၊အထိအေတြ႕ပုံရိပ္​ေတြဟာမေနာဓာတ္​မွာဖ်တ္​ကနဲဖ်တ္​ကနဲအရိပ္​ထင္​ထင္​သြားၾကတယ္​။
>>>ဒီျဖစ္​စဉ္​ကစိတ္​ရဲ႕ကနဦးအစ၊စိတ္​ျဖစ္​စဉ္​တစ္​ခုရဲ႕အစဦးစြာအေျခအေန။
>>>>ဒီအေျခအေနေလးမွာရုပ္​သဘာဝေတြဟာစင္​ၾကယ္​တယ္​။
မွန္​လိုလာထင္​တဲ့ပုံရိပ္​က္ိုေဖာ္​ျပရုံသက္​သက္​ကေလးပဲျဖစ္​တယ္​။
>>>>>ဒီအေျခအေနေလးမွာစိတ္​ရဲ႕သိရုံမ်ွသဘာဝေလးဟာလည္းစင္​ၾကယ္​တယ္​။

@#ဒါေပမဲ့အနႏၲရသတၲိကအျခားမဲ့ေနာက္​တစ္​ဆင္​့ပဉၥဝိညာဏ္​(အာရုံငါးပါးအေပၚသိသည္​့စိတ္​)ကိုဆက္​ျဖစ္​ေစတယ္​။အလြန္​လ်င္​ျမန္​တဲ့သေဘာနဲ႔ျဖစ္​ၾကတာျဖစ္​တယ္​။
>>အဲဒီပဉၥဝိညာဏ္​(အာရုံငါးပါးအေပၚသိသည္​့စိတ္​)ေတြမွာဖႆ၊ေဝဒနာ၊သညာ၊ေစတနာ၊ဧကဂၢၢတာ၊ဇီဝိတိေျႏၵ၊မနသိကာရ စတဲ့ေစတသိက္​ေတြယွဉ္​တြဲျဖစ္​ေပၚလာၾကပါတယ္​။
>>>အဲဒီျဖစ္​စဉ္​ကိုေရာက္​တဲ့အခါ"မနသိကာရ"ဟာအေရးပါတဲ့့လုပ္​ေဆာင္​ခ်က္​ကိုျပဳလုပ္​ေပးတယ္​။
>>>>ဖႆကအာရုံကိုထိေတြ႕ျခင္​းသေဘာေလးမ်ွပဲျဖစ္​တယ္​။
*ေဝဒနာကလည္းအာရုံရဲ႕အရသာကိုခံစားရုံမ်ွသေဘာေလးပဲျဖစ္​တယ္​။
*သညာကလည္​းအာရုံရဲ႕အျခင္​းအရာကိုမွတ္သားရုံမ်ွသေဘာေလးပဲျဖစ္​တယ္​။
*ေစတနာကလည္းထိုအာရုံေပၚ၌ဆိုင္​ရာစိတ္​ေစတသိက္​မ်ားျဖစ္​ေပၚ႐ြက္​ေဆာင္​နိုင္​ရုံမ်ွသေဘာေလးပဲျဖစ္​တယ္​။
*ဧကဂၢၢတာကလည္းထိုအာရုံအေပၚတည္​မႈသေဘာေလးမ်ွပဲျဖစ္​တယ္​။
*ဇီဝိတိေျႏၵကလည္းထိုအာရုံအေပၚျဖစ္ခိုက္စိတ္အေျခအေနရဲ႕တည္မႈခဏသေဘာမ်ွေလးပဲျဖစ္​တယ္​။
#အလုပ္​လုပ္​တာကမနသိကာရ
ဘယ္​လိုနွလုံးသြင္​းသလဲ???
#တဏွာ၊မာန၊ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္နွလုံးသြင္းရွဳျမင္သလား?????
#သတိသမာဓိပညာတို႔ျဖင့္နွလုံးသြင္းရွဳျမင္သလားဟုသုံးသပ္အပ္၏။

@#အနႏၲရသတၲိကအျခားမဲ့ေနာက္​တစ္​ဆင္​့မေနာဝိညာဏဓါတ္
အတြင္းသေဘာကိုဆက္လက္ျဖစ္ေစတဲ့စိတ္ျဖစ္စဉ္အေျခအေနမွာ
*တဏွာ၊မာန၊ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္နွလုံးသြင္းရွဳျမင္ျခင္း"အေယာနိေသာမနသိကာရ"အတြက္စြဲလန္းမွုဥပါဒါန္စိတ္ေတြစူးစူးနစ္နစ္ျဖစ္ေပၚေစလ်က္ရွိၾကတယ္။
>>ထိုစိတ္တို႔သည္ေယာက်ာၤး၊မိန္းမ၊ေရႊ၊ေငြ၊ကြ်ဲ၊ႏြားစသည့္သဏၭာန္နိမိတ္ပုံတို႔ကိုသာစြဲယူလ်က္အာရုံအေပၚကပ္ၿငိေနၿပီးထိုိထိုအျပင္အပဝတၳဳတို႔အေပၚ၌သာအမ်ိဳးမ်ိဳးအေထြေထြႀကံစည္သုံးသပ္လ်က္
>>>အတြင္းအဇၩတၲမေနာဝိညာဏဓါတ္၌ဥပါဒါနကၡႏၶာမ်ား(အမွတ္မွားအထင္မွားစြဲလမ္းစိတ္မ်ား)အျဖစ္စူးစူးနစ္နစ္ျဖစ္လ်က္ရွိၾက၏။ထိုစိတ္​တို႔ေဆာင္​သည္​့့ရုပ္သည္လည္း"ရူပုပါဒါနကၡႏၶာ"ျဖစ္​ေလေတာ့၏။

@#မွန္စြာနွလုံးသြင္းရွဳျမင္ျခင္း"သတိ""သမာဓိ""ပညာ"တို႔ျဖင့္"ေယာနိေသာမနသိကာရ"အေၾကာင္းျပဳေလလ်င္အနႏၲရသတၲိကအျခားမဲ့ေနာက္၌အာရုံငါးပါးအေပၚသိသည့္စိတ္မ်ားနွင့္အတူဖႆ၊ေဝဒနာ၊သညာ၊ေစတနာ စတဲ့ေစတသိက္​မ်ားခ်ဳပ္ျခင္းသေဘာကိုထူးစြာသိျမင္အပ္ေလ၏။
>>မေနာဝိညာဏဓါတ္အတြင္းသေဘာ၌အာရုံတို႔၏သေဘာအမွန္ကိုလည္းထိထိမိမိအထူးသိရေလ၏။
>>>ထိုိထိုအာရုံတို႔၏ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေနျခင္းသေဘာ၊ပကတိၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေနျခင္းသေဘာ၊ျဖစ္ျခင္းကင္း၍စင္ၾကယ္ေနျခင္းသေဘာ၊သႏၲိခ်မ္းသာသေဘာအားလည္းအတြင္းအဇၩတၲမေနာဝိညာဏဓါတ္၌အထူးသိအပ္ေလသည္သာတည္း။      ။
       _____/!\_____

       #ဓာတ္သံုးပါးအထူး#
မေနာဓာတ္။             ။မေနာဓာတ္သံုးပါးတြင္    ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္းသည္      အသစ္ျဖစ္ေသာ      အာရံုကို      ေ႐ွးဦးစြာ   တစ္ႀကိမ္မွ်      ယူရျခင္းေၾကာင့္   သူမ်ားေနာက္မွ      ဆက္လက္၍    အာရံုကို      ယူရသေလာက္လည္းေကာင္း,   အႀကိမ္မ်ားစြာ  ယူရသေလာက္လည္းေကာင္း,  ထိထိေရာက္ေရာက္  မရိွေခ်၊  ထို႔ျပင္    မွီရာဝတၳဳခ်င္းမတူေသာ ပဥၥဝိညာဏ္အား  အနႏၲရသတၱိျဖင့္  ေက်းဇူးျပဳရသည့္အတြက္  မွီရာတူေသာစိတ္အား  ေက်းဇူးျပဳရသေလာက္မသက္သာေပ၊  သမၸဋိစၧိဳန္းေဒြးလည္း    မွီရာဝတၳဳခ်င္း    မတူေသာ, ပဥၥဝိညာဏ္မွ    အနႏၲရသတၱိျဖင့္    ေက်းဇူးျပဳခံရေသာေၾကာင့္    မွီရာတူစိတ္မွ  ေက်းဇူးျပဳခံရသေလာက္  အားမ ရိွေခ်၊  သို႔အတြက္    "မေနာ  ဧဝ-သိကာမတၱ    သိရံုမွ်သာျဖစ္ေသာ၊  ဓာတု-ဓာတ္တည္း"  ဟူေသာ    ဝိၿဂိဳဟ္အရ မေနာဓာတ္ဟု  မွည့္ေခၚရသည္။

 #ပဥၥဝိညာဏဓာတ္။          ။ပဥၥဝိညာဏ္တို႔ကား  မိမိတို႔မွီရာဝတၳဳ၌  တိုက္ရိုက္ထင္လာေသာ  အာရံုကို  အလြယ္ တကူ   ယူရံုသာျဖစ္၍    မေနာဓာတ္ထက္  သိမႈ    အားရိွၾကေပသည္၊  သို႔အတြက္    သိျခင္းအနက္ေဟာ    ဉာဏ သဒၵါေပၚတြင္  ဝိဥပသာရပုဒ္ကို    အမႊန္းတင္ၿပီးလွ်င္  "ဝိေသသနမေနာဓာတ္ထက္    ထူးေသာအားျဖင့္၊    ဇာနာ တိ-သိတတ္၏၊  ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္  ၊  ဝိညာဏံ-ဝိညာဏမည္၏"  အရ  ဝိညာဏဓာတ္ဟု  ေခၚသည္။  သို႔ေသာ္  မွီ ရာမတူေသာ  အာဝဇၨန္းမွ  အနႏၲရသတၱိကို  ရ၍    မွီရာမတူေသာ    သမၸဋိစၧိဳန္းအား  အနႏၲရသတၱိျဖင့္  ေက်းဇူးျပဳ သည့္အတြက္    မွီရာတူစိတ္မွ    ေက်းဇူးျပဳခံရသေလာက္လည္းေကာင္း,    မွီရာတူအား      ေက်းဇူးျပဳသေလာက္ လည္းေကာင္း  အားမျပည့္တတ္ေခ်။

 #မေနာဝိိညာဏဓာတ္။             ။မေနာသဒၵါလည္း    "သိျခင္း"    အနက္,  ဝိညာဏသဒၵါလည္း    "အထူးသိျခင္း" အနက္,  သဒၵါႏွစ္ပါးကို    ယွဥ္ဖက္ထားသျဖင့္    "အမ်ားႀကီးသိ,    သိပ္သိ,    အလြန္အက်ဴး    အထူးသိ"  ဟူေသာ   အဓိပၸာယ္ကို  နားလည္ႏိုင္ေလာက္ၿပီ၊  အလြန္အက်ဴး  အထူးသိပံုမွာ-ဆိုခဲ့ၿပီးစိတ္မ်ားကဲ့သို႔    မဟုတ္ဘဲ,  အာရံု သစ္ကို    ေ႐ွးဦးစြာ    ထြက္၍    မယူရျခင္း  (မေနာဒြါရာဝဇၨန္းကဲ့သို႔    ယူရေစကာမူ)  မွီရာတူေသာစိတ္မွ    အနႏၲရ သတၱိျဖင့္    ေက်းဇူးျပဳခံရ၍,  မွီရာတူေသာ  ေနာက္စိတ္အား    အနႏၲရသတၱိျဖင့္  ေက်းဇူးျပဳရျခင္းေၾကာင့္    အာရံု ကို     သိရာ၌   ထိထိမိမိ    သိၾကသည္၊    သို႔အတြက္  "မေနာ    ဧဝ-မနသည္ပင္၊    ဝိညာဏံ-အထူးသိတတ္ေသာ စိတ္တည္း၊      မေနာဝိညာဏံ-မနသည္ပင္      အထူးသိတက္ေသာစိတ္"၊    ဤသို႔    စိတ္အနက္ကို    ေဟာေသာ မေနာႏွင့္  ဝိညာဏသဒၵါႏွစ္ခု  ေရာ၍  "မေနာဝိညာဏ"  အမည္ရသည္။

 [ေဆာင္]  အာရံုျပဳဟန္,အတန္တန္ဝယ္,သာမန္သိေသာ,ဓာတ္သေဘာကို,မေနာဟုမွတ္၊မေနာဓာတ္ထက္, လြန္တက္သိျပန္,ဝိညာဏံတည္း၊တစ္ဖန္ထို႔ထက္,ဆတက္ကဲခြၽန္,အလြန္အက်ဴး,အထူးသိေသာ, ဓာတ္သေဘာကား,မေနာဝိညာဏ္,အမည္တြင္သည္,...ဤတြင္    မွတ္ဖြယ္အခ်ဳပ္တည္း။
 💝ဤကားပကိဏ္းပိုင္းဘာသာဋီကာ💝

No comments:

Post a Comment

###ထိုနိဗၺာန္သည္ရွိသည္သာတည္း###         *********************** #ကိုယ္တိုင္ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္သိျမင္မွသာလ်င္သေဘာက်နိုင္ပါလိမ့္မည္။ *မွန္းဆ၍လည...