###မေနာဝိညာဏဓာတ္အထူးသိတတ္ေသာစိတ္###
****************
@#မ်က္စိ၊နား၊နွာ၊လ်ွာ၊ကိုယ္စတဲ့အၾကည္ဓာတ္ငါးမ်ိဳးကမွန္လိုအရိပ္ထင္ေပးရုံေလးထင္ေပးလိုက္ၾကပါတယ္။
>>အဲဒီမွာအဆင္းပုံရိပ္၊အသံပုံရိပ္၊အနံ႔ပုံရိပ္၊အရသာပုံရိပ္၊အထိအေတြ႕ပုံရိပ္ေတြဟာမေနာဓာတ္မွာဖ်တ္ကနဲဖ်တ္ကနဲအရိပ္ထင္ထင္သြားၾကတယ္။
>>>ဒီျဖစ္စဉ္ကစိတ္ရဲ႕ကနဦးအစ၊စိတ္ျဖစ္စဉ္တစ္ခုရဲ႕အစဦးစြာအေျခအေန။
>>>>ဒီအေျခအေနေလးမွာရုပ္သဘာဝေတြဟာစင္ၾကယ္တယ္။
မွန္လိုလာထင္တဲ့ပုံရိပ္က္ိုေဖာ္ျပရုံသက္သက္ကေလးပဲျဖစ္တယ္။
>>>>>ဒီအေျခအေနေလးမွာစိတ္ရဲ႕သိရုံမ်ွသဘာဝေလးဟာလည္းစင္ၾကယ္တယ္။
@#ဒါေပမဲ့အနႏၲရသတၲိကအျခားမဲ့ေနာက္တစ္ဆင့္ပဉၥဝိညာဏ္(အာရုံငါးပါးအေပၚသိသည့္စိတ္)ကိုဆက္ျဖစ္ေစတယ္။အလြန္လ်င္ျမန္တဲ့သေဘာနဲ႔ျဖစ္ၾကတာျဖစ္တယ္။
>>အဲဒီပဉၥဝိညာဏ္(အာရုံငါးပါးအေပၚသိသည့္စိတ္)ေတြမွာဖႆ၊ေဝဒနာ၊သညာ၊ေစတနာ၊ဧကဂၢၢတာ၊ဇီဝိတိေျႏၵ၊မနသိကာရ စတဲ့ေစတသိက္ေတြယွဉ္တြဲျဖစ္ေပၚလာၾကပါတယ္။
>>>အဲဒီျဖစ္စဉ္ကိုေရာက္တဲ့အခါ"မနသိကာရ"ဟာအေရးပါတဲ့့လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကိုျပဳလုပ္ေပးတယ္။
>>>>ဖႆကအာရုံကိုထိေတြ႕ျခင္းသေဘာေလးမ်ွပဲျဖစ္တယ္။
*ေဝဒနာကလည္းအာရုံရဲ႕အရသာကိုခံစားရုံမ်ွသေဘာေလးပဲျဖစ္တယ္။
*သညာကလည္းအာရုံရဲ႕အျခင္းအရာကိုမွတ္သားရုံမ်ွသေဘာေလးပဲျဖစ္တယ္။
*ေစတနာကလည္းထိုအာရုံေပၚ၌ဆိုင္ရာစိတ္ေစတသိက္မ်ားျဖစ္ေပၚ႐ြက္ေဆာင္နိုင္ရုံမ်ွသေဘာေလးပဲျဖစ္တယ္။
*ဧကဂၢၢတာကလည္းထိုအာရုံအေပၚတည္မႈသေဘာေလးမ်ွပဲျဖစ္တယ္။
*ဇီဝိတိေျႏၵကလည္းထိုအာရုံအေပၚျဖစ္ခိုက္စိတ္အေျခအေနရဲ႕တည္မႈခဏသေဘာမ်ွေလးပဲျဖစ္တယ္။
#အလုပ္လုပ္တာကမနသိကာရ
ဘယ္လိုနွလုံးသြင္းသလဲ???
#တဏွာ၊မာန၊ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္နွလုံးသြင္းရွဳျမင္သလား?????
#သတိသမာဓိပညာတို႔ျဖင့္နွလုံးသြင္းရွဳျမင္သလားဟုသုံးသပ္အပ္၏။
@#အနႏၲရသတၲိကအျခားမဲ့ေနာက္တစ္ဆင့္မေနာဝိညာဏဓါတ္
အတြင္းသေဘာကိုဆက္လက္ျဖစ္ေစတဲ့စိတ္ျဖစ္စဉ္အေျခအေနမွာ
*တဏွာ၊မာန၊ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္နွလုံးသြင္းရွဳျမင္ျခင္း"အေယာနိေသာမနသိကာရ"အတြက္စြဲလန္းမွုဥပါဒါန္စိတ္ေတြစူးစူးနစ္နစ္ျဖစ္ေပၚေစလ်က္ရွိၾကတယ္။
>>ထိုစိတ္တို႔သည္ေယာက်ာၤး၊မိန္းမ၊ေရႊ၊ေငြ၊ကြ်ဲ၊ႏြားစသည့္သဏၭာန္နိမိတ္ပုံတို႔ကိုသာစြဲယူလ်က္အာရုံအေပၚကပ္ၿငိေနၿပီးထိုိထိုအျပင္အပဝတၳဳတို႔အေပၚ၌သာအမ်ိဳးမ်ိဳးအေထြေထြႀကံစည္သုံးသပ္လ်က္
>>>အတြင္းအဇၩတၲမေနာဝိညာဏဓါတ္၌ဥပါဒါနကၡႏၶာမ်ား(အမွတ္မွားအထင္မွားစြဲလမ္းစိတ္မ်ား)အျဖစ္စူးစူးနစ္နစ္ျဖစ္လ်က္ရွိၾက၏။ထိုစိတ္တို႔ေဆာင္သည့့္ရုပ္သည္လည္း"ရူပုပါဒါနကၡႏၶာ"ျဖစ္ေလေတာ့၏။
@#မွန္စြာနွလုံးသြင္းရွဳျမင္ျခင္း"သတိ""သမာဓိ""ပညာ"တို႔ျဖင့္"ေယာနိေသာမနသိကာရ"အေၾကာင္းျပဳေလလ်င္အနႏၲရသတၲိကအျခားမဲ့ေနာက္၌အာရုံငါးပါးအေပၚသိသည့္စိတ္မ်ားနွင့္အတူဖႆ၊ေဝဒနာ၊သညာ၊ေစတနာ စတဲ့ေစတသိက္မ်ားခ်ဳပ္ျခင္းသေဘာကိုထူးစြာသိျမင္အပ္ေလ၏။
>>မေနာဝိညာဏဓါတ္အတြင္းသေဘာ၌အာရုံတို႔၏သေဘာအမွန္ကိုလည္းထိထိမိမိအထူးသိရေလ၏။
>>>ထိုိထိုအာရုံတို႔၏ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေနျခင္းသေဘာ၊ပကတိၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေနျခင္းသေဘာ၊ျဖစ္ျခင္းကင္း၍စင္ၾကယ္ေနျခင္းသေဘာ၊သႏၲိခ်မ္းသာသေဘာအားလည္းအတြင္းအဇၩတၲမေနာဝိညာဏဓါတ္၌အထူးသိအပ္ေလသည္သာတည္း။ ။
_____/!\_____
#ဓာတ္သံုးပါးအထူး#
မေနာဓာတ္။ ။မေနာဓာတ္သံုးပါးတြင္ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္းသည္ အသစ္ျဖစ္ေသာ အာရံုကို ေ႐ွးဦးစြာ တစ္ႀကိမ္မွ် ယူရျခင္းေၾကာင့္ သူမ်ားေနာက္မွ ဆက္လက္၍ အာရံုကို ယူရသေလာက္လည္းေကာင္း, အႀကိမ္မ်ားစြာ ယူရသေလာက္လည္းေကာင္း, ထိထိေရာက္ေရာက္ မရိွေခ်၊ ထို႔ျပင္ မွီရာဝတၳဳခ်င္းမတူေသာ ပဥၥဝိညာဏ္အား အနႏၲရသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳရသည့္အတြက္ မွီရာတူေသာစိတ္အား ေက်းဇူးျပဳရသေလာက္မသက္သာေပ၊ သမၸဋိစၧိဳန္းေဒြးလည္း မွီရာဝတၳဳခ်င္း မတူေသာ, ပဥၥဝိညာဏ္မွ အနႏၲရသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳခံရေသာေၾကာင့္ မွီရာတူစိတ္မွ ေက်းဇူးျပဳခံရသေလာက္ အားမ ရိွေခ်၊ သို႔အတြက္ "မေနာ ဧဝ-သိကာမတၱ သိရံုမွ်သာျဖစ္ေသာ၊ ဓာတု-ဓာတ္တည္း" ဟူေသာ ဝိၿဂိဳဟ္အရ မေနာဓာတ္ဟု မွည့္ေခၚရသည္။
#ပဥၥဝိညာဏဓာတ္။ ။ပဥၥဝိညာဏ္တို႔ကား မိမိတို႔မွီရာဝတၳဳ၌ တိုက္ရိုက္ထင္လာေသာ အာရံုကို အလြယ္ တကူ ယူရံုသာျဖစ္၍ မေနာဓာတ္ထက္ သိမႈ အားရိွၾကေပသည္၊ သို႔အတြက္ သိျခင္းအနက္ေဟာ ဉာဏ သဒၵါေပၚတြင္ ဝိဥပသာရပုဒ္ကို အမႊန္းတင္ၿပီးလွ်င္ "ဝိေသသနမေနာဓာတ္ထက္ ထူးေသာအားျဖင့္၊ ဇာနာ တိ-သိတတ္၏၊ ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္ ၊ ဝိညာဏံ-ဝိညာဏမည္၏" အရ ဝိညာဏဓာတ္ဟု ေခၚသည္။ သို႔ေသာ္ မွီ ရာမတူေသာ အာဝဇၨန္းမွ အနႏၲရသတၱိကို ရ၍ မွီရာမတူေသာ သမၸဋိစၧိဳန္းအား အနႏၲရသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳ သည့္အတြက္ မွီရာတူစိတ္မွ ေက်းဇူးျပဳခံရသေလာက္လည္းေကာင္း, မွီရာတူအား ေက်းဇူးျပဳသေလာက္ လည္းေကာင္း အားမျပည့္တတ္ေခ်။
#မေနာဝိိညာဏဓာတ္။ ။မေနာသဒၵါလည္း "သိျခင္း" အနက္, ဝိညာဏသဒၵါလည္း "အထူးသိျခင္း" အနက္, သဒၵါႏွစ္ပါးကို ယွဥ္ဖက္ထားသျဖင့္ "အမ်ားႀကီးသိ, သိပ္သိ, အလြန္အက်ဴး အထူးသိ" ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ကို နားလည္ႏိုင္ေလာက္ၿပီ၊ အလြန္အက်ဴး အထူးသိပံုမွာ-ဆိုခဲ့ၿပီးစိတ္မ်ားကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ, အာရံု သစ္ကို ေ႐ွးဦးစြာ ထြက္၍ မယူရျခင္း (မေနာဒြါရာဝဇၨန္းကဲ့သို႔ ယူရေစကာမူ) မွီရာတူေသာစိတ္မွ အနႏၲရ သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳခံရ၍, မွီရာတူေသာ ေနာက္စိတ္အား အနႏၲရသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳရျခင္းေၾကာင့္ အာရံု ကို သိရာ၌ ထိထိမိမိ သိၾကသည္၊ သို႔အတြက္ "မေနာ ဧဝ-မနသည္ပင္၊ ဝိညာဏံ-အထူးသိတတ္ေသာ စိတ္တည္း၊ မေနာဝိညာဏံ-မနသည္ပင္ အထူးသိတက္ေသာစိတ္"၊ ဤသို႔ စိတ္အနက္ကို ေဟာေသာ မေနာႏွင့္ ဝိညာဏသဒၵါႏွစ္ခု ေရာ၍ "မေနာဝိညာဏ" အမည္ရသည္။
[ေဆာင္] အာရံုျပဳဟန္,အတန္တန္ဝယ္,သာမန္သိေသာ,ဓာတ္သေဘာကို,မေနာဟုမွတ္၊မေနာဓာတ္ထက္, လြန္တက္သိျပန္,ဝိညာဏံတည္း၊တစ္ဖန္ထို႔ထက္,ဆတက္ကဲခြၽန္,အလြန္အက်ဴး,အထူးသိေသာ, ဓာတ္သေဘာကား,မေနာဝိညာဏ္,အမည္တြင္သည္,...ဤတြင္ မွတ္ဖြယ္အခ်ဳပ္တည္း။
💝ဤကားပကိဏ္းပိုင္းဘာသာဋီကာ💝
Tuesday, November 6, 2018
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
###ထိုနိဗၺာန္သည္ရွိသည္သာတည္း### *********************** #ကိုယ္တိုင္ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္သိျမင္မွသာလ်င္သေဘာက်နိုင္ပါလိမ့္မည္။ *မွန္းဆ၍လည...
-
###မေနာဝိညာဏဓာတ္အထူးသိတတ္ေသာစိတ္### **************** @#မ်က္စိ၊နား၊နွာ၊လ်ွာ၊ကိုယ္စတဲ့အၾကည္ဓာတ္ငါးမ်ိဳးကမွန္လိုအရိပ္ထင္ေပးရုံ...
-
###ေယာနိေသာမနသိကာရ### *********************** @ ေယာနိေသာမနသိကာရ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပါတ္စြာနွလုံးသြင္းျခင္း(ေလ်ာ္စြာရွဳျခင္း) သည္လြန္စြ...
-
###အယူစင္ၾကယ္ခဲ႔ပါမူ### ******************* @"ဒါမွန္တယ္" "ဒါမွအမွန္တရားစစ္စစ္" "မဟုတ္ဘူးမွားတယ္...

No comments:
Post a Comment