Tuesday, November 6, 2018

###ထူးစြာရွဳျခင္းဆိုသည္မွာ###
       **********************
@ေလာကႀကီးလို႔အမ်ားေျပာဆိုေန
    ၾကတဲ႔
     ေလာကႀကီးလို႔အမ်ားသိျမင္ေနတဲ႔
     အျပင္အပအရာေတြအားလုံးဟာ
အာရုံေပးဝတၳဳမ်ားသာျဖစ္ပါတယ္
       ဘယ္အရာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္
        ဘာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္
မိမိတို႔သႏၲာန္မွာေတာ့အာရမၼဏပစၥယ
သတၲိရဲ႕အစြမ္းေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာတာက  ျမင္သိစိတ္/ၾကားသိစိတ္မ်ွသာျဖစ္
ေပၚလာတာအမွန္စစ္စစ္
       "ရူပါယတနံ-ရူပါရုံသည္-စကၡဳဝိညာဏဓာတုယာ-စကၡဳဝိညာဏဓါတ္အားလည္းေကာင္း
တံသမၸယုတၲကာနံ-ထိုစကၡဳဝိညာဏ
ဓါတ္နွင့္သမၸယုတ္ျဖစ္ကုန္ေသာ
ဓမၼာနဥၥ-ေစတသိက္တရားတို႔အား
လည္းေကာင္း
အာရမၼဏပစၥေယန-အာရမၼဏပစၥယ
သတၲိျဖင့္
ပစၥေယာ-ေက်းဇူးျပဳႏိုင္သည္
ေဟာတိ-ျဖစ္၏"
လို႔ဘုရားရွင္ကတရားျဖစ္စဉ္ကိုျမင္ျပ
တယ္      ေဟာညႊန္တယ္
      ေလာကႀကီးတစ္ခုလုံးဘာေတြဘ
ယ္ေလာက္မ်ားမ်ား
       သိစရာ  မွတ္စရာ  ေလ့့လာစရာ
ေတြဘယ္လိုမ်ားမ်ား
        အဆင္းရယ္  အသံရယ္   အနံ႔ရ
        ယ္   အရသာရယ္   ထိေတြ႕စရာ
        ရယ္     သေဘာတရားရယ္    ဒီ
        ေျခာက္မ်ဳိးသာလ်င္ရွိပါတယ္လို႔
အရိယာပညာနဲ႔ေဝဖန္ပိုင္းျခားျပပါတယ္

#အရိယာပညာနဲ႔ေလာကႀကီးကိုေလ့လာဆန္းစစ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့
®®®အာရုံေျခာက္ပါးထက္မပိုပါ
          သိစရာေျခာက္မ်ဳိးသာလ်င္ရွိပါ
           တယ္
®®®ထိုေျခာက္မ်ဳိးသည္လည္း ့အာရမၼဏပစၥယသတၲိရဲ႕အစြမ္းေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာသည့္အာရုံသိစိတ္အျဖစ္
သာမိမိသႏၲာန္၌အမွန္တစ္ကယ္ျဖစ္ေပၚပါတယ္
          ဒီထက္မပိုဘူး
          ဒါထက္လည္းေလ်ာ့လို႔မရဘူး
          အဲဒါလူတိုင္းအတြက္အမွန္
          ဒါကန္႔သတ္ခ်က္မရွိတဲ႔ခြ်င္းခ်
က္မရွိမွန္တဲ႔အမွန္
            ဘယ္လိုလူမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္   ဘယ္
ေနရာမွာျဖစ္ျဖစ္       ဘာပဲလုပ္ေနေန
ဓမၼျဖစ္စဉ္ကတစ္ခုတည္းေသာအမွန္
အာရုံသိစိတ္သာလ်င္ျဖစ္ေပၚေၾကာင္း
ကိုအရိယာပညာနဲ႔ျမင္ျပတယ္
           အရိယာပညာကိုသေဘာေပါ
က္နားလည္သြားသူေတြကိုအာရုံသိစိတ္ကို၎   ေဝဒနာကို၎   သေဘာ
တရားကို၎   ရုပ္ကို၎   အထူးအား
ျဖင့္ရွဳျမင္ေစပါတယ္္
              အရိယာပညာမရပဲဝိပႆနာ
မရွဳတတ္ပါ
              အရိယာပညာကိုသေဘာေပါ
က္သိျမင္ျခင္းမရွိပဲသတိပ႒ာန္က်င့္ပြားပါကအရိယမဂ္ထြက္ေစနိုင္ေသာအားႀကီးသည့္ဝိပႆနာမျဖစ္ပါ
               ထိုအခ်က္ကိုအထူးဂရုျပဳရ
ပါမယ္
              ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူစဗုဒၶသည္
"တစ္ေလာကလုံးသည္အဝိဇၨာျဖစ္၏
  ငါသာလ်င္ ဝိဇၨာျဖစ္၏ "ဟုဥဒါန္းက်ဴး
ရင့္ခဲ႔ၿပီးေလးဆယ့္ငါးဝါကာလပါတ္လုံး
သတၲဝါတို႔အမွန္တရားကိုသိျမင္ေစရန္္မေနမနားေဟာၾကားညႊန္ျပသိျမင္ေစျခင္းကိုေထာက္ရွဳလ်င္တရားေတာ္တို႔အားဦးစြာနာၾကားဖို႔ရာလြန္စြာမွအေရးႀကီးလွပါတယ္
     
@ကိုယ့္သႏၲာန္မွာျဖစ္ေပၚေနတဲ႔အာရုံ
သိစိတ္ေတြကိုတရားျဖစ္ေပၚေနျခင္းဟုသိရပါမယ္
      ဒါေၾကာင့္တရားနဲ႔လြတ္ေနတဲ႔အခ်ိ
န္ရယ္လို႔မရွိပါ
        တရားလို႔သိသလား မသိသလား
ဆိုတာပဲရွိမယ္
         တရားကိုရွဳသလားေမ႔ေနသလာ
းဆိုတာကြာျခားလိမ့္မယ္
          မရွဳတတ္ရင္
          မရွဳမိရင္ေလာ/ေဒါ/ေမာ   ေတြ
ဝင္ယွဉ္လိမ့္မယ္      ဥပါဒါနကၡႏၶာေတြ
ဆက္ျဖစ္မယ္      အာသေဝါတရားယို
စီးမယ္      သံသရာလည္မယ္
            တရားေတာ္ေတြကိုနားလည္
သေဘာေပါက္သြားလို႔အာရုံသိစိတ္ေတြဟာတရားျဖစ္တယ္  ယွဉ္ဖက္ခံစားမွဳသေဘာမွတ္သားမွဳသေဘာေတြဟာရွဳျမင္ရမဲ႔တရားေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုသိျမင္ၿပီးဗုဒၶဖြင့္ေပးတဲ႔အရိယာသာဝကမ်က္စိနဲ႔ ဝိပႆနာရွဳလိုက္ေတာ့
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားတဲ႔သေဘာအမွန္
"အနိစၥလကၡၡဏာ"ကို ေတြ႕ျမင္ရမွာျဖစ္တယ္
           "အနိစၥလကၡၡဏာ"ကုိသိ္လိုက္
တဲ႔အျမင္ဟာဝိပႆနာဉာဏ္မည္တယ္   
    ®®®တစ္ကယ္မွန္ကန္တဲ႔ဝိပႆနာဉာဏ္အျမင္ဟာရွဳခ်က္တစ္ခ်က္တိုင္းမွာအာရုံသိစိတ္ခ်ဳပ္ေပ်ာက္တာေရာယွဉ္ဖက္ေဝဒနာသညာေတြခ်ဳပ္ေပ်ာက္တာေရာ
အာရုံခံရုပ္သတၲိေတြခ်ဳပ္ေပ်ာက္တာေရာ        စိတ္မွာလာထင္တဲ႔ပုံရိပ္ေတြ                ခ်ဳပ္ေပ်ာက္တာေရာ     
ကိေလသာကင္းေနတဲ႔စိတ္ရဲ႕အေျခအေနတစ္ရပ္ကိုေရာ       ထင္ထင္ရွားရွားသိျမင္သြားပါတယ္
®®®အဲဒီဝိပႆနာဉာဏ္အျမင္ဟာ
          ခႏၶာတို႔ခ်ဳပ္ဆုံးရာ
           ကိေလသာအာသေဝါတို႔ကင္း
            စင္ရာ
             ပကတိအရွိတရားျဖစ္တဲ႕ခ်ဳပ္
             ၿငိမ္းရာကိုသိျမင္ဖို႔ရာပထမ
ေျခလွမ္းပင္ျဖစ္ပါတယ္

#ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ျခင္းအတြက္မွန္ကန္ေသာသေဘာထားအျမင္မွန္ကန္ေသာအရွဳခံအာရုံတို႔ကိုဉာဏ္အျမင္ေပါက္ေစရန္ညႊန္အပ္ေသာဝိသုဒၶိမဂ္>ပညာဘူမိနိေဒၵသ>ပညာ၏ျဖစ္ရာဘုံ>အာရုံကိုျပဆိုခ်က္တို႔ကိုအထူးအားျဖင့္ေရွ႕ဦးစြာေလ့လာသုံးသပ္အပ္ပါေၾကာင္း

                        #ေမတၲာအားျဖင့္
                                          #တိုးတိုး

No comments:

Post a Comment

###ထိုနိဗၺာန္သည္ရွိသည္သာတည္း###         *********************** #ကိုယ္တိုင္ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္သိျမင္မွသာလ်င္သေဘာက်နိုင္ပါလိမ့္မည္။ *မွန္းဆ၍လည...