###ဝန္နွင့္ဝန္ေဆာင္သူဝန္ေဆာင္ေၾကာင္း###
***********************
@စင္စစ္လူသားတို႔အားအမွန္တစ္ကယ္ေလးေနေစသည့္ဝန္ဆိုသည္မွာ"ဥပါဒါနကၡႏၶာ"တို႔ပင္ျဖစ္ေလ၏။
#ဥပါဒါနကၡႏၶာဟုေဟာညႊန္အပ္ေသာတရားသေဘာသည္ထိုထိုျဖစ္ရာအာရုံတို႔၌နွစ္သက္ကပ္ၿငိလ်က္ျဖစ္ေပၚေနေသာစိတ္တို႔ပင္ျဖစ္ေလ၏။
#မ်က္စိအဆင္းတိုက္ဆုံမွဳေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာျမင္စိတ္(စကၡဳဝိညာဏ္)ထိုသုံးမ်ိဳးေပါင္းဆုံမွဳ၏ဓမၼျဖစ္စဉ္ေဝဒနာ(စကၡဳသမၹႆဇာ)ျဖစ္ေပၚမွဳ၌နွစ္သက္ကပ္ညိမွဳျဖင့္စိတ္အစဉ္သည္ရုပ္သေဘာအေပၚ၌၎ေဝဒနာသေဘာအေပၚ၌၎သညာသေဘာအေပၚ၌၎သခၤါရသေဘာအေပၚ၌၎ဝိညာဏ္သေဘာအေပၚ၌၎ဥပါဒါနကၡႏၶာတရားမ်ားျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိၾကေလ၏။
***အာရုံသိစိတ္တို႔အေပၚႏွစ္သက္ကပ္ညိလ်က္ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနေသာစိတ္ျဖစ္စဉ္မ်ားဟုနားလည္အပ္၏။
***ထိုစိတ္တို႔ဟုညႊန္ျပမွဳ၌ရုပ္မပါဟုမထင္အပ္။"ေဟတူေဟတုသမၸယုတၲကာနံဓမၼာနံ"ဟိတ္ဟုဆိုအပ္ေသာေလာဘေဒါသေမာဟအေလာဘအေဒါသအေမာဟေစတသိက္တို႔ႏွင့္ယွဉ္လ်က္ေဝဒနာသညာသခၤါရဝိညာဏ္တရားတို႔ျဖစ္ေပၚလာၾကေသာအခါ
"တံသမု႒ာနာနဉၥရူပါနံ"ထိုတရားတို႔ျပ႒ာန္းအပ္ေသာထိုစိတ္ေစတသိက္တို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာရုပ္တရားတို႔သည္"ေဟတုပစၥေယနပစၥေယာ"ဟိတ္တရားတို႔၏ေက်းဇူျပဳတတ္ေသာသေဘာျဖင့္ျဖစ္ေပၚ၍လာၾကကုန္၏။လို႔ရွင္းလင္းစြာေဟာၾကားထားအပ္ပါသည္။
***အာရုံသိစိတ္တစ္ခုမွာေလာဘေရေသာက္ျမစ္ကေထာက္ပံ႕လိုက္တာနဲ႕ဥပါဒါနကၡႏၶာစိတ္ေတြျဖစ္ေပၚလာၿပီးျဖစ္ပါတယ္
ေမာဟဟိတ္အေထာက္အပံ႕ေၾကာင့္ထိုဥပါဒါနကၡႏၶာစိတ္ေတြျဖစ္ေပၚလာျခင္းကိုတရားအျဖစ္မသိမျမင္ပဲထိုထိုအာရုံတို႔အေပၚ၌သာစြဲမွတ္ကပ္ၿငိလ်က္ႀကိဳက္ေလာဘမႀကိဳက္ေဒါသအမွန္မသိမွဳေမာဟေစတသိက္တို႔ကသာဆက္လက္ေထာက္ပံ႔လ်က္ဆက္ျဖစ္ေနေသာစိတ္နွင့္ထိုစိတ္ျပ႒ာန္းေသာရုပ္တို႔သည္ဥပါဒါနကၡႏၶာမ်ားသာျဖစ္ၾကေလ၏။
#စင္စစ္ထိုစိတ္မ်ားေၾကာင့္ပင္ေသာကပရိေဒဝဒုကၡေဒါမနႆဥပါယာသတရားတို႔စဉ္ဆက္မျပတ္ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္းမွာထင္ရွားေလ၏။ထို႔ေၾကာင့္ဝန္ဆိုသည္မွာဥပါဒါနကၡႏၶာတို႔ပင္ျဖစ္ေလ၏။
#အမည္နာမပညတ္တို႔ကိုသာအမွန္ထင္လ်က္အမ်ိဳးအႏြယ္ဂုဏ္ျဒပ္သတ္မွတ္ခ်က္တို႔၌အမွတ္ျပဳလ်က္ခံယူေနသူကို"ပုဂၢိဳလ္"ဟုဆိုအပ္၏။
"ပုဂၢိဳလ္"ဟုဆိုသူသည္ဝန္ေဆာင္သမားမည္၏။
***အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္"ပုဂၢိဳလ္""သတၲဝါ"မဟုတ္ေသာတရားသက္သက္သာလ်င္ျဖစ္ေသာခႏၶာငါးပါးသေဘာတို႔ကိုမသိမျမင္ပဲဥပါဒါနကၡႏၶာတို႔ျဖစ္လ်က္ေသာကပရိေဒဝဒုကၡေဒါမနႆဥပါယာသတရားတို႔စဉ္ဆက္မျပတ္ျဖစ္ေပၚေနေလ့ရွိၾကေသာေၾကာင့္သာတည္း။
#ထို္ိထိုျဖစ္ရာအာရုံတို႔၌နွစ္သက္တတ္ေသာတဏွာသည္
ဝန္ယူရျခင္း၏အေၾကာင္းအေျခခံတရားျဖစ္ေလ၏။ထိုဝန္တို႔သည္စြဲလမ္းကပ္ၿငိမွဳတဏွာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
#ထိုထိုျဖစ္ရာအာရုံတို႔၌နွစ္သက္တတ္ေသာတဏွာနွင့္တစ္ကြျဖစ္ေပၚလာေသာစိတ္အေျခအေနတို႔ကိုသိေအာင္ျမင္ေအာင္ရွဳရမည္ျဖစ္သည္။
***ထိုျဖစ္ရာအာရုံတို႔၌ျဖစ္ေပၚျဖစ္ေပၚ၍လာေသာစိတ္တို႔ကိုျဖစ္ခိုက္တည့္တည့္ရွဳျမင္နိုင္ပါလ်င္ထိုစိတ္၏ခ်ဳပ္ျခင္းကိုဝိပႆနာဉာဏ္အျမင္ျဖင့္ေတြ႕ျမင္ရေပမည္။
***ထိုခ်ဳပ္ျခင္းကိုသိျမင္သည့္စိတ္၌တဏွာဝင္ယွဉ္ျခင္းမရွိေၾကာင္းထင္ရွားသိနိုင္ေလ၏။
***ထိုရွဳစိတ္အားေကာင္းလာလ်င္ေကာင္းသေလာက္တဏွာျဖစ္ခြင့္နည္းပါးလာေလ၏။
***ဘာဝနာအားေကာင္းလ်င္ေကာင္းသေလာက္"အာေသဝနပစၥယသတၲိ"ေက်းဇူးျပဳမွဳျဖင့္ဓမၼာရုံအားလုံးတို႔တြင္အျမတ္ဆုံးဟုေဟာညႊန္ေတာ္မူေသာနိဗၺာန္အာရုံသည္"ဥပနိႆယပစၥယသတၲိ"ျဖင့္ေက်းဇူးျပဳသည္ရွိေသာ္တဏွာ၏ကုန္ျခင္းသို႔ေရာက္ေလ၏။
#ထိုတဏွာကုန္ျခင္းေၾကာင့္ဝန္တို႔ကိုခ်ခဲ႔သည္မည္၏။
တနည္းဥပါဒါနကၡႏၶာတို႔ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခဲ႔ေလၿပီဟုသိအပ္၏။
***ထိုဥပါဒါနကၡႏၶာတို႔ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီးေသာ
တနည္းအားျဖင့္တဏွာအႂကြင္းမဲ႔ခ်ဳပ္ၿငိမ္းလ်က္အာရုံတို႔၏သေဘာအမွန္ကိုသိသည့္အေမာဟေစတသိက္(ပညိေႁႏၵေစတသိက္=ဝိဇၨာ)အၿမဲယွဉ္သည့္စိတ္သည္ၿငိမ္းေအးမွဳႏွင့္သာယွဉ္လ်က္ခ်မ္းသာကိုသာေဆာင္ေလ၏။
#ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားလည္းမိမိတို႔သႏၲာန္အမွန္ျဖစ္ေနသည့္ခႏၶာအစဉ္ေပၚဉာဏ္သက္ဝင္ရွဳျမင္လ်က္ဝန္တို႔ကိုခ်ထားၿပီးလ်င္ၿငိမ္းေအးေသာစိတ္ျဖင့္ေနနိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း
#ေမတၲာအားျဖင့္
#တိုးတိုး
Tuesday, November 6, 2018
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
###ထိုနိဗၺာန္သည္ရွိသည္သာတည္း### *********************** #ကိုယ္တိုင္ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္သိျမင္မွသာလ်င္သေဘာက်နိုင္ပါလိမ့္မည္။ *မွန္းဆ၍လည...
-
###မေနာဝိညာဏဓာတ္အထူးသိတတ္ေသာစိတ္### **************** @#မ်က္စိ၊နား၊နွာ၊လ်ွာ၊ကိုယ္စတဲ့အၾကည္ဓာတ္ငါးမ်ိဳးကမွန္လိုအရိပ္ထင္ေပးရုံ...
-
###ေယာနိေသာမနသိကာရ### *********************** @ ေယာနိေသာမနသိကာရ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပါတ္စြာနွလုံးသြင္းျခင္း(ေလ်ာ္စြာရွဳျခင္း) သည္လြန္စြ...
-
###အယူစင္ၾကယ္ခဲ႔ပါမူ### ******************* @"ဒါမွန္တယ္" "ဒါမွအမွန္တရားစစ္စစ္" "မဟုတ္ဘူးမွားတယ္...

No comments:
Post a Comment