Tuesday, November 6, 2018

###သတိရွိသည္ျဖစ္၍ေနထိုင္ရာ၏###
        **********************
@ဖုံးကြယ္ထားလ်င္ေတာ့ေမွာင္ေနမွာပါပဲ
    ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္းအေကာင္းထင္တတ္ၾကတာပါပဲ
    ေမ့ေမ့ေလ်ာ႔ေလ်ာ႔ေပါ႔ေပါ႔ဆဆေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးနွစ္သက္ခ်စ္ခင္ေနခ်င္တတ္ၾကတာလည္းအေလ့အထုံမ်ားလို႔အက်င့္ေတြပါေနက်။
#အဲဒါေတြေၾကာင့္ပဲေဘးသင့္ေနၾကတာ။

_/|\_ေပါ႔ေပါ႔မထင္နဲ႔
***"အဝိဇၨာ"အေမွာင္ဖုံးလို႔"မစၧရိယ""ပမာဒ"စပ္ၿပီး"တဏွာ"အထပ္ထပ္လိမ္းေနတဲ႔သင္တို႔ရဲ႕အျဖစ္ဟာသံသရာေဘးဆိုးႀကီးမွာဒုကၡေတြခ်ည္းသာဟုဘုရားရွင္မိန္႔ခဲ႔ေလၿပီ။

#ျမင္သမ်ွၾကားသမ်ွေတြမွာျပင္းထန္တဲ႔အဟုန္နဲ႔အလ်င္အျမန္စီးဆင္းတတ္တဲ႔တဏွာကိုမျဖတ္နိုင္ဘူးလို႔ထင္ျပစ္လိုက္မလား ? ? ?
မလြယ္ပါဘူးကြာလို႔သုံးသပ္မွဳမျပဳပဲဆုံးျဖတ္လိုက္မလား ? ? ?

###ျမတ္ဘုရားရဲ႕လမ္းညႊန္ေဟာေဖာ္ျပမွဳေတြကိုအေတြးအႀကံကင္းကင္းစိတ္ရွင္းရွင္းနဲ႔လိုက္နာၾကည့္ပါဦးေလ။

#တဏွာအလ်ဉ္ကိုသတိသည္တားဆီးနိုင္၏။
*ေသခ်ာသုံးသပ္
အာယတနတို႔ရဲ႕ဆုံမွတ္
အာရုံကိုသိတဲ႔စိတ္
ယွဉ္တြဲေပၚတဲ႔ေဝဒနာသညာမနသိကာရ
နွလုံးသြငး္ျခင္းမွာဤဟာသည္ရွဳျမင္အပ္သည့္တရားဟုသတိကိုအဦးအစီးျပဳခဲ႔ပါလ်င္ထပ္ယွဉ္မည့္ေလာဘ(တဏွာ)သည္ဝင္ရန္ေနရာမရွိ
"သတိ"ကေနရာယူထားသည္ျဖစ္၍တဏွာအတြက္ေနရာမရွိ
#ထိုစိတ္၏အေျခအေနမွန္ကိုသုံးသပ္နိုင္စြမ္းပညာ
*သတိျဖင့္ရွဳျမင္သည့္ျဖစ္ခိုက္စိတ္အေျခအေနတစ္ရပ္သည္ရွဳခိုက္၌ပင္ခ်ဳပ္နွင့္ၿပီးျဖစ္သျဖင့္သိျမင္ခြင့္သည္
္မရွိျခင္းသေဘာလကၡဏာမ်ွသာျပေလ၏။
>ထိုအခိုက္၌ယွဉ္၍ျဖစ္အပ္ေသာသညာသေဘာေဝဒနာသေဘာတို႔သည္လည္းထိုအရွဳခံအာရုံသိစိတ္နွင့္အတူခ်ဳပ္ၿပီးျဖစ္ေလ၏။
>>ထိုအခိုက္၌တဏွာသည္မေပၚေသာအားျဖင့္ခ်ဳပ္ၿပီးသားတရားသာလ်င္ျဖစ္၏။
>>>ထိုရွဳျမင္သုံးသပ္ျခင္းပညာသည္သတိဦးစီးရွဳအပ္ျခင္းေၾကာင့္္တဏွာအားျဖစ္ေပၚခြင့္မရေစပဲမေပၚေသာအားျဖင့္ခ်ဳပ္နွင့္ၿပီးတရားအျဖစ္ေစာင့္စည္းပိတ္ဆို႔ထားနိုင္ေၾကာင္းသိျမင္ေလ၏။

#ထိုသို႔အားျဖင့္"သတိ""ပညာ"အားႀကီးလာသည္ရွိေသာ္တဏွာအလ်ဉ္ျပတ္ေခ်သည္သာတည္း။

#တဏွာစင္ေသာစိတ္
*အာရုံအာယတနတို႔၌ကပ္ညိမွဳကင္းေသာစိတ္သည္ကိေလသာတို႔မွလြတ္ေျမာက္ေလ၏။
ကိေလသာကင္းလ်က္စင္ၾကယ္ေသာစိတ္သည္နိဗၺာနဓါတ္ျဖင့္ထိေတြ႕ခြင့္ရ၏။
ထိုနိဗၺာန္တရား၌ကားရုပ္သေဘာနာမ္သေဘာခႏၶာသေဘာတို႔အလုံးစုံခ်ဳပ္ၿငိမ္းကုန္လ်က္ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာသက္သက္မ်ွသာကိုစင္ၾကယ္ေသာစိတ္ျဖင့္သိလ်က္ေန၏။
ထိုစိတ္အေျခအေန၌ကုသိုလ္အကုသိုလ္စသည့္သခၤါရစိတ္မွန္သမ်ွအလုံးစုံကင္းစင္လ်က္ၿငိမ္းျခင္းသေဘာတရားသက္သက္ကိုသိေနသည့္စင္ၾကယ္ေနေသာစိတ္မ်ွသာျဖစ္ေလ၏။

#ထိုအသိတရားျဖင့္ျပည့္စုံသြားေသာစိတ္သည္
ဘယ္ေသာအခါဘယ္ေသာအေျခအေနမွာျဖစ္ေစတရားအားလုံးတို႔၌သေဘာအမွန္ကိုသိလ်က္ေမ႔ေလ်ာ့ျခငး္ကင္းစြာၿငိမ္းေအးစြာေနနိုင္ၾကေလကုန္၏။
   ____  ____  _____

###အဇိတမာဏဝပုစၧာ
၁ဝ၃၉။ (အဇိတသည္ ဤသို႔ ေမးေလွ်ာက္၏) -

ေလာကကို အဘယ္တရားက ဖံုးလႊမ္းထားပါသနည္း၊ ေလာကသည္ အဘယ္တရားေၾကာင့္ မထင္ရွားပါသနည္း၊ အဘယ္တရားကို လိမ္းက်ံကပ္ၿငိတတ္ေသာတရားဟု ေဟာေတာ္မူပါ သနည္း၊ အဘယ္တရားသည္ ထိုေလာက၏ ေဘးႀကီး ျဖစ္ပါသနည္း။ (၁)

၁ဝ၄ဝ။ (ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူ၏) -

အဇိတ ေလာကကို မသိမႈ 'အဝိဇၨာ' က ဖံုးလႊမ္းထား၏။ မိမိအားသာ ျဖစ္ေစလို၍ သူတစ္ပါးအား မျဖစ္ေစလိုမႈ 'မစၧရိယ'ႏွင့္ ေမ့ေလ်ာ့မႈ 'ပမာဒ' တရားေၾကာင့္ ေလာကသည္ မထင္ရွား၊ ျမည္တမ္းေၾကာင္း (တဏွာ) ကို (ေလာကကို) လိမ္းက်ံ ကပ္ၿငိတတ္ေသာတရားဟု ငါ ဆို၏။ သံသရာဝဋ္ (ဒုကၡ)သည္ ထိုေလာက၏ ေဘးႀကီး ျဖစ္၏။ (၂ဝ)

၁ဝ၄၁။ (အဇိတသည္ ဤသို႔ ေမးေလွ်ာက္၏) -

အာယတနအားလံုးတို႔၌ တဏွာအလ်ဥ္တို႔သည္ စီးကုန္၏။ တဏွာအလ်ဥ္တို႔ကို အဘယ္တရားသည္ တားျမစ္ပိတ္ပင္ႏိုင္ပါသနည္း၊ တဏွာအလ်ဥ္တို႔ကို ေစာင့္စည္း ပိတ္ဆို႔ႏိုင္ေသာတရားကို ေဟာေတာ္မူပါေလာ့၊ အဘယ္တရားက တဏွာအလ်ဥ္တို႔ကို ေစာင့္စည္းပိတ္ဆို႔ႏိုင္ပါသနည္း။ (၃)

၁ဝ၄၂။ (ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူ၏) -

အဇိတ ေလာက၌ စီးသြားကုန္ေသာတဏွာအလ်ဥ္တို႔ကို ေအာက္ေမ့မႈ 'သတိ'သည္ တားျမစ္ပိတ္ပင္ႏိုင္၏။ တဏွာအလ်ဥ္တို႔ကို ေစာင့္စည္းပိတ္ဆို႔ႏိုင္ေသာတရားကို ငါဆိုအံ့၊ ပညာက ထိုတဏွာအလ်ဥ္တို႔ကို ေစာင့္စည္းပိတ္ဆို႔ႏိုင္၏။ (၄)

၁ဝ၄၃။ (အဇိတသည္ ဤသို႔ ေမးေလွ်ာက္၏) -

အသွ်င္ဘုရား ပညာသည္လည္းေကာင္း၊ သတိသည္လည္းေကာင္း၊ နာမ္႐ုပ္သည္ လည္းေကာင္း ရွိပါ၏။ ဤပညာ သတိ နာမ္႐ုပ္တရားသည္ အဘယ္၌ ခ်ဳပ္ပါသနည္း၊ ေမးအပ္ေသာ အသွ်င္ဘုရားသည္ ဤအေၾကာင္းကို အကြၽႏု္ပ္အား ေဟာေတာ္မူပါေလာ့။ (၅)

၁ဝ၄၄။ အဇိတ သင္ေမးအပ္ေသာ အေမးျပႆနာကို ငါ ေျဖအံ့၊ အၾကင္နိဗၺာန္၌ နာမ္သည္လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္သည္လည္းေကာင္း အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္၏။ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ ဟူေသာ အဘိသခၤါရဝိညာဏ္၏ ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္၌ ဤနာမ္႐ုပ္သည္ ခ်ဳပ္၏။ (၆)

၁ဝ၄၅။ ျမတ္စြာဘုရား ဤေလာက၌ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ကား တရားကိုသိၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ကုန္၏။ မ်ားစြာေသာ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ကား က်င့္ဆဲ 'ေသကၡ' ပုဂၢိဳလ္တို႔ ျဖစ္ကုန္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အက်င့္ကို ေမးအပ္ေသာ ရင့္က်က္ေသာ ပညာရွိေတာ္မူေသာ အသွ်င္ဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္အား ေဟာေတာ္မူပါေလာ့ (ဟု ေလွ်ာက္၏)။ (၇)

၁ဝ၄၆။ ရဟန္းသည္ ကာမတို႔၌ မတပ္မက္ မတြယ္တာရာ၊ စိတ္ညစ္ညဴး ေနာက္က်ဳသူ မျဖစ္ရာ၊ တရားအားလံုးတို႔၌ လိမၼာသည္ သတိရွိသည္ျဖစ္၍ ေနထိုင္ရာ၏ဟု (ေဟာေတာ္မူ၏)။ (၈)

ေရွးဦးစြာေသာ အဇိတမာဏဝပုစၧာ ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment

###ထိုနိဗၺာန္သည္ရွိသည္သာတည္း###         *********************** #ကိုယ္တိုင္ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္သိျမင္မွသာလ်င္သေဘာက်နိုင္ပါလိမ့္မည္။ *မွန္းဆ၍လည...