Tuesday, November 6, 2018

###ထူးျခားစြာသိအပ္၏###
        *******************
@သိရုိးသိစဉ္သိေနၾကအျမင္မ်ိဳးမဟုတ္ပါေလ။
***အျပင္အပအာရုံေပးဝတၳဳတို႔အေပၚလိုက္ပါသုံးသပ္သိျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ပါ။
***အေတြးအႀကံမွတ္သားစဉ္းစား၍သိျခင္းမ်ိဳးလည္းမဟုတ္ပါ။
***ထိုသိျခင္းအမွဳကိုျပဳေနေသာ"စိတ္"ကိုသိအပ္ပါ၏။
***အာရုံတို႔နွင့္ထိေတြ႕တိုင္းသိသိေနတတ္သည့္ထိုသိသည့္သေဘာ"စိတ္"ကိုအထူးသိအပ္ေလ၏။

#အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။
***စိတ္၏စ၍ျဖစ္မႈ၊တည္တံ႔မႈ၊အသစ္ျဖစ္ေပၚမႈ၊ထင္​ရွားျဖစ္​ေပၚမႈသည္​ဆင္​းရဲ၏စ၍ျဖစ္​မႈ၊ေရာဂါတို႔၏တည္​တံ့မႈ၊အိုျခင္​းေသျခင္​း၏ထင္​ရွားျဖစ္​ေပၚမႈမည္​၏။
(ဥပၸါဒသံယုတ္​)>စကၡုသုတ္​

#အာရုံတို႔နွင္​့ထိေတြ႕တိုင္​းျဖစ္​ျဖစ္​ေနၾကသည္​့သ္ိမႈသေဘာ"စိတ္​"ကိုထိုသို႔ရႈျမင္​လ်က္​သိအပ္​ေၾကာင္​းကိုဗုဒၶၫႊန္​ေလ၏။

#ထိုအာရုံကိုသိသည္​့စိတ္​ကိုသာမိမိသ္ိသည္​ဟုနွလုံးသြင္​းလ်က္​ယွဉ္​ဖက္​ေဝဒနာသေဘာသညာသေဘာတို႔၌စြဲမွတ္​ခံစားျခင္​းအားျဖင္​့ဆင္​းရဲအစုတို႔ဆက္​လက္​ျဖစ္​ေပၚေနေအာင္​အားထုတ္​လ်က္​ျဖစ္​ေနၾကေခ်၏။

#အဇၩတၲဟုညႊန္အပ္ေသာမေနာဓါတ္သေဘာ၌ထိုထိုအာရုံကိုသိမွဳသေဘာစိတ္တို႔သည္>တရားကိုတရားအတိုင္းသိတတ္ရွုတတ္မွဳ"သတိ"စူးစိုက္ရွုျမင္နိုင္စြမ္း"သမာဓိ"သုံးသပ္နိုင္စြမ္း"ပညာ"တို႔ျဖင့္ရွုျမင္ပါလ်င္>>ခ်ဳပ္ျခင္းကိုသာျပေနေလ၏။

#အာရုံနွင့္ထိေတြ႕၍ျဖစ္ျဖစ္သမ်ွစိတ္တို႔သည္မေနာအဇၩတၲ၌ခ်ဳပ္မွဳသေဘာကိုသာအရွုခံျပေၾကာင္းထူးစြာသိအပ္၏။

#ထို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ျခင္းဟူသမ်ွခ်ဳပ္ၾကသည္သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ထိုသေဘာသည္ပင္ဆင္းရဲမည္၏ဟုထူးစြာသိအပ္၏။

#ထိုျဖစ္ျခင္းဟူသမ်ွသည္လည္းျမင္မွုသည္ျမင္တတ္​ေသာသေဘာ၊ျကားမွုသည္​ၾကားတတ္​ေသာသေဘာ၊သိမႈသည္​သိတတ္​ေသာသေဘာ>သူ႔ဆိုင္​ရာကိစၥကိုေဆာင္​ကာခ်ဳပ္​ျပသြားၾကျခင္​းသည္​ပင္​တရားတို႔၏သဘာဝ>သူ႔သေဘာသူေဆာင္​ေနျခင္​းသက္​သက္​မ်ွ>အတၲမွသုည္​းဆိတ္​လ်က္​အနတၲသေဘာသက္​သက္​တို႔သာတည္​းဟုထူးျခားစြာသိအပ္​၏။

#ျဖစ္​ျခင္​းဟူသမ်ွခ်ဳပ္​ၿငိမ္​းျပလ်က္​အတၲမစြက္​အနတၲသက္​သက္​မ်ွသိျမင္​ျခင္​းကိစၥျပည္​့စုံေလလ်င္​
*ျဖစ္​ျခင္​းဟူသမ်ွေဘး{  }ျဖစ္​ျခင္​းကင္​းသမ်ွေဘးကင္​းရာ
**အားထုတ္​ျခင္​းကိုဆင္​းရဲ{  }အားထုတ္​ျခင္​းမဟုတ္​သိျမင္​သက္​ဝင္​ေနရုံမ်ွကိုခ်မ္​းသာ
***အသစ္​အသစ္​တို႔ထပ္​ထပ္​ျဖစ္​ေနျခင္​းသည္​ပင္​ဆင္​းရဲ{  }ျဖစ္​စရာအလ်ဉ္​းမရွိခ်ဳပ္​ေနျခင္​းသည္​သာပကတိရွိေနေလသည္​့ခ်မ္​းသာ
****ခႏၶာအာယတနတို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ဆင္းရဲ{  }ခႏၶာအာယတနတို႔မျဖစ္ျခင္းသည္ခ်မ္းသာ
*****အျပင္အပကိုလိုက္မွတ္ခံစားအားထုတ္ေနသမ်ွဆင္းရဲ{  }အတြင္းအဇၩတၲ၌ခ်ဳပ္မွုသေဘာတို႔ကိုစူးစိုက္ရွုျမင္နိုင္မွသာခ်မ္းသာ
******တစ္စုံတစ္ရာျဖစ္ေနသမ်ွဆင္းရဲ{  }အလုံးစုံတို႔၏ျဖစ္ျခင္းကင္းလ်က္ၾကည္စင္ေသာမေနာဝိညာဏ္သက္သက္မ်ွျဖင့္သိအပ္ေသာနိဗၺာန္သည္သာခ်မ္းသာအစစ္ျဖစ္ေၾကာင္းထူးျခားစြာသိအပ္သည္သာတည္း။           ။

        -------{   }--------

#ပဋိသမၻိဒါမဂ္
(၁)မဟာဝဂ္

ဖစ္ေပၚျခင္းကို ေဘး၊ ျဖစ္ေပၚျခင္းမဟုတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ျဖစ္ပြားျခင္းကို ေဘး၊ ျဖစ္ပြားျခင္းမဟုတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ သခၤါရ နိမိတ္ကို ေဘး၊ သခၤါရနိမိတ္ မဟုတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ အားထုတ္ျခင္းကို ေဘး၊ အားထုတ္ျခင္း မဟုတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ တစ္ဖန္ ဘဝသစ္ ျဖစ္ျခင္းကို ေဘး၊ တစ္ဖန္ဘဝသစ္မျဖစ္ျခင္း နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ဂတိကို ေဘး၊ ဂတိမဟုတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ခႏၶာတို႔၏ ျဖစ္ျခင္းကို ေဘး၊ ခႏၶာတို႔၏ မျဖစ္ျခင္းဟူေသာ နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ မဟဂၢဳတ္ဝိပါက္၏ ျဖစ္ေပၚျခင္းကို ေဘး၊ မဟဂၢဳတ္ဝိပါက္၏ မျဖစ္ေပၚျခင္း နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ပဋိသေႏၶေနျခင္းကို ေဘး၊ ပဋိသေႏၶ မေနျခင္း နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ အိုျခင္းကို ေဘး၊ မအိုျခင္းနိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ နာျခင္းကို ေဘး၊ မနာျခင္း နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ေသျခင္းကို ေဘး၊ မေသျခင္းနိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ စိုးရိမ္ျခင္းကို ေဘး၊ မစိုးရိမ္ျခင္းနိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ငိုေႂကြးျခင္းကို ေဘး၊ မငိုေႂကြးျခင္းနိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္းကို ေဘး၊ ျပင္းစြာမပင္ပန္းျခင္း နိဗၺာန္ကို ေဘးကင္းရာဟု ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ (၃ဝ)

ျဖစ္ေပၚျခင္းကို သာမိသ၊ ျဖစ္ေပၚျခင္းမဟုတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ျဖစ္ပြါးျခင္းကို သာမိသ၊ ျဖစ္ပြါးျခင္းမဟုတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ သခၤါ နိမိတ္ကို သာမိသ၊ သခၤါရနိမိတ္မဟုတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ အားထုတ္ျခင္းကို သာမိသ၊ အားထုတ္ျခင္းမဟုတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ တစ္ဖန္ ဘဝသစ္ျဖစ္ျခင္းကို သာမိသ၊ တစ္ဖန္ ဘဝသစ္မျဖစ္ျခင္း နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ဂတိကို သာမိသ၊ ဂတိမဟုတ္ေသာ နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ခႏၶာတို႔၏ျဖစ္ျခင္းကို သာမိသ၊ ခႏၶာတို႔၏မျဖစ္ျခင္း နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ မဟဂၢဳတ္ဝိပါက္၏ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚျခင္းကို သာမိသ၊ မဟဂၢဳတ္ဝိပါက္၏ ထင္ရွားမျဖစ္ေပၚျခင္း နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ပဋိသေႏၶေနျခင္းကို သာမိသ၊ ပဋိသေႏၶမေနျခင္း နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ အိုျခင္းကို သာမိသ၊ မအိုျခင္း နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ နာျခင္းကို သာမိသ၊ မနာျခင္း နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ေသျခင္းကို သာမိသ၊ မေသျခင္း နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ပူပန္ျခင္းကို သာမိသ၊ မပူပန္ျခင္း နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ငိုေႂကြးျခင္းကို သာမိသ၊ မငိုေႂကြးျခင္း နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္းကို သာမိသ၊ ျပင္းစြာမပင္ပန္းျခင္း နိဗၺာန္ကို နိရာမိသဟူ၍ ထူးျခားစြာ သိအပ္၏။ (၃ဝ)

No comments:

Post a Comment

###ထိုနိဗၺာန္သည္ရွိသည္သာတည္း###         *********************** #ကိုယ္တိုင္ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္သိျမင္မွသာလ်င္သေဘာက်နိုင္ပါလိမ့္မည္။ *မွန္းဆ၍လည...